Spellforce 1 map edytor - dyskusja ogólna

Dział poświęcony mapom, ich edytorze oraz modyfikacjom gry.

Spellforce 1 map edytor - dyskusja ogólna

Postprzez Tobik » So, 24 kwi 2010, 14:58

Zapewne wielu z was chciałoby edytować mapki w spellforce, oraz tworzyć nowe. Dlatego też twórcy gry stworzyli edytor mapek, dzięki któremu możemy tworzyć własne krainy. Edytor można pobrać stąd. Niestety tutaj nasuwa się pewien problem, ponieważ większość z nas ma wersje spellforce 1.53, a nie 1.52, a jak już niektórym wiadomo, edytor nie obsługuje tej wersji.
Dlatego też osobiście zuploadowałem edytor wraz z przerobioną grą.
Niestety, ponieważ na serwerach są limity, musiałem podzielić edytor na 10 części.
Download:

Spellforce.gram.pl:
part 1
part 2

Serwer 4Shared:
part 1
part 2
part 3
part 4
part 5
part 6
part 7
part 8
part 9
part 10



Polecam pobierać więcej niż 1 part na raz !!

Instrukcja instalacji
Aby móc zainstalować edytor, potrzeba nam programu, który wypakuje party w 1 całą całość. Program, który się do tego nadaje to winrar.
Dobra, przejdźmy do rzeczy ;)
Ściągamy wszystkie party i wgrywamy do jednego folderu. Następnie najeżdżamy na 1 część i z menu podręcznego wybieramy "wypakuj pliki".


Wybieramy teraz ścieżkę docelową, do folderu z edytorem. Może ona być dowolna. Jeżeli dobrze pobraliście wszystkie party, folder z edytorem rozpakuje się po pewnym okresie czasu. Teraz tylko przechodzimy do folderu z edytorem i uruchamiamy aplikacje (SpellforceEditor edited by Hyouton.exe).
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -

Po włączeniu aplikacji widzicie przed sobą edytor ;) Poniżej przedstawiam screena z krótkim opisem funkcji edytora:
1.jpg


1. FILE - Menu wysuwane, które możemy napotkać w prawie każdej takiego typu aplikacji. Dzięki niemu możemy wczytać mapkę, zapisać, zapisać jako, otworzyć nowy, pusty plik, oraz zamknąć aplikację.. Czyli po prostu standard ;)

2. Settings - Czyli po prostu ustawienia.. Tutaj jednak jest o wiele więcej rzeczy, które powinno się wytłumaczyć, więc każdą funkcje pozwolę sobie rozpocząć podpunktami.
a) Time/Weather - funkcja, dzięki której możemy zobaczyć jak będzie wyglądała nasza mapka o różnych porach dnia, np dnia i nocy.
b) brushsettings - Odpowiednik numerka 19, który opiszę potem.
c) heightsettings - Odpowiednik numerka 21, który opiszę potem.
d) Multiplayer - jedna z ważniejszych funkcji przy tworzeniu mapki. Pozwala ona ustalić czy mapka ma być w trybie gry swobodnej, czy wieloosobowej. Pozwala również ustalić "bindstony" czyli inaczej mówiąc menhiry, na mapce. Jest również funkcja spawn settings ustalająca prędkość regeneracji awatarów (raczej do mapek w grze wieloosobowej)
e) screensize - funkcja pozwalająca operować powiększeniem obrazu mapki. Można zamiast tego używać +/-

3. Tools
a)Heightmap Tool - funkcja, dzięki której możemy zapisywać i otwierać obrazy, które przedstawiają podłoże mapy. Jest to coś bardzo przydatne, ponieważ nawet dzięki paintowi możemy edytować gruntowanie terenu.
b) Wipe Tool - nie jestem tego pewien, ale chyba usuwa wybrane części mapki, np. jednostki, budynki etc.
c) Auto-Texturer - ciekawa funkcja, dzięki której, nasze ugruntowanie dostanie różnych tekstur, w zależności od stylu. W edytorze jest parę przykładów.
d) Texture-mixer - jeżeli bierzemy się na poważnie do robienia mapki, texture mixer jest obowiązkowy by wybrać ulubione tekstury na mapkę.
Aby wybrać jakąś inna teksturę, należy na nią najechać, przesunąć 3 suwak do samej góry, następnie wybieramy update texture i aby zaakceptować naciskamy save.
e) Menus - odpowiednik numerków w kolejności 22, 25, 23, 24
f) Browse - funkcja, która przedstawia nam listę obiektów i jednostek zamieszczonych na mapie, oraz ich współrzędne
g) Map statistic - statystyki mapki, czyli ich budowli, jednostek etc.

4. About - nic innego jak info o programie ;)

5. Pozwala otworzyć mapkę.

6. Pozwala zapisać zmiany w mapcę, a jeżeli nie została wcześniej zapisana, pozwala również zapisać plik.

7. Pozwala zapisać plik.

8. Po kliknięciu na ten obiekt wybrane elementy będą usuwane na mapce, zgodnie z kliknięciem kursora, czyli np. wszystko, obiekty gruntowe, obiekty, budowle itd.

9. Pozwala cofnąć daną akcję.. Można się cofnąć maksymalnie o 3 akcje,

10. Pozwala przywrócić daną akcję.

11. Ukrywa wszystko.

12. Po kliknięciu tej funkcji ukrywa/odkrywa wszystko to co nie zostało wcześniej kliknięte po prawej.

13. Ukrywa/pokazuje jednostki.

14. Ukrywa/pokazuje budowle.

15. Ukrywa/pokazuje obiekty.

16. Ukrywa/pokazuje obiekty gruntowe.

17. Ukrywa/pokazuje "flagi".

18. Funkcja "world debug". Nigdy jej nie używałem, więc trudno mi określić po co została stworzona.

19. Brush settings czyli ustawienia zaznaczania na mapce. Dzięki temu możemy np. tworzyć szyki jednostek, oraz lasy, dzięki "spray'owi".

20. Pomaga nam w ukształtowaniu rzeźby terenu. Po jej kliknięciu za pomocą przytrzymanego przycisku myszy, poruszając się w dół i do góry możemy określić wysokość danego terenu..

21. Kolejna ważna funkcja. Pozwala nam ustawić automatyczny poziom mapy, oraz system określania rzeźby terenu.

22. Funkcja tworzenia jednostek

23. Funkcja tworzenia budynków

24. Funkcja tworzenia obiektów

25. Funkcja edycji tekstur

26. Teorytycznie odświeża elementy mapki jak cienie, ale ja nie zauważyłem tego.

27. Niby robi zdjęcie minimapy i zapisuje na dysku..

28. Pokazuje wspólrzędne wybranego punktu.

Na razie to tyle. Za niedługo wsadzę listę artmoneyową z dodatkami specjalnymi mapki. Mam nadzieję, że mój poradnik chociaż trochę komuś pomógł.
Zakaz kopiowania na inne fora i strony bez mojej osobistej zgody!


Autor postu otrzymał pochwałę
Ostatnio edytowano Wt, 22 lut 2011, 21:13 przez Tobik, łącznie edytowano 2 razy
Death is only the beginning...
Avatar użytkownika
Tobik
Administrator
 
Posty: 396
Dołączył(a): N, 13 lut 2011, 22:10
Pochwały: 10
Ostrzeżenia: 0/5
Postać w RPG: Zarakhi Tal Ach
    Windows 7 Chrome

Postprzez MagnusArias » So, 24 kwi 2010, 21:30

Sprawdzimy czy działa :D już pobieram ^^



Edit:

Program działa poprawnie, ładnie się dodaje wszystko. Potem sprawdzę czy te mapy działają



Edit v2:

Polecam programik :P
Avatar użytkownika
MagnusArias
Tańczący z warnami
 
Posty: 411
Dołączył(a): N, 13 lut 2011, 22:10
Skąd: ETM
Pochwały: 5
Ostrzeżenia: 0/5
Postać w RPG: Thalon Van Leyen
    Nieznany Nieznana

Postprzez Feniks » Cz, 29 kwi 2010, 11:11

Ja mam kilka pytań :

Jak podnieść poziom mapy ? Używałem wymienionych funkcji ,ale niestety nie działają.

Czy można nadać jednostką przynależność tzn. można dodać jako naszą jednostkę goblina czy jako neutralną ostrze ?
Avatar użytkownika
Feniks
Mocarz klawiszy
 
Posty: 547
Dołączył(a): N, 13 lut 2011, 22:10
Pochwały: 0
Ostrzeżenia: 0/5
    Nieznany Nieznana

Postprzez Tobik » Cz, 29 kwi 2010, 12:31

Niestety, ale z tego co mi wiadomo takiej możliwości nie ma (takie coś wiem, że było w edytorze mapek warcrafta 3, ale tutaj raczej nie ma :( ). Są jednak niektóre testowe jednostki np orków, które nas nie atakują, a są neutralne. Takie coś może być przydatne np. gdy ktoś będzie chciał zrobić przyjazne miasto orków.
Death is only the beginning...
Avatar użytkownika
Tobik
Administrator
 
Posty: 396
Dołączył(a): N, 13 lut 2011, 22:10
Pochwały: 10
Ostrzeżenia: 0/5
Postać w RPG: Zarakhi Tal Ach
    Nieznany Nieznana

Postprzez Feniks » Cz, 29 kwi 2010, 14:13

Robię kropka w kropkę jak ty i nic. Ale mam coś lepszego - tools - heightmap toll - rysuje się a na koniec apply.

PS. Jak można otwierać inne mapy np. Eloni Tirganach etc. ?
Avatar użytkownika
Feniks
Mocarz klawiszy
 
Posty: 547
Dołączył(a): N, 13 lut 2011, 22:10
Pochwały: 0
Ostrzeżenia: 0/5
    Nieznany Nieznana

Postprzez Tobik » Cz, 29 kwi 2010, 14:29

Jakie kropka w kropkę ?! Gdy zahaczysz tak jak pokazałem Ci na screenie wyżej to podwyższy Ci teren...



Fixed height - podwyższa cały teren.



Additive height - podwyższa teren o daną wysokość co jakiś czas, przytrzymując Modyfy height (http://img706.imageshack.us/img706/7545/56204204.jpg).



A heightmap tool.. To już mi dawno znane :P (podziękowania dla Sorviny). Możesz nawet w paincie robić podłoże, importując obrazek w formacie png, z odpowiednim odcieniem.



http://www.4shared.com/video/GsFEg5Vn/podwyszenie_mapki.html
Death is only the beginning...
Avatar użytkownika
Tobik
Administrator
 
Posty: 396
Dołączył(a): N, 13 lut 2011, 22:10
Pochwały: 10
Ostrzeżenia: 0/5
Postać w RPG: Zarakhi Tal Ach
    Nieznany Nieznana

Postprzez MagnusArias » Pt, 30 kwi 2010, 22:12

Edytorem fajnie się robi, być może niedługo będę dodawał swoje mapki...



A tym samym, Houyton - mógłbyś dodać jak wstawiać własne jednostki za pomocą ArtMoneya? Plosee ^^
Avatar użytkownika
MagnusArias
Tańczący z warnami
 
Posty: 411
Dołączył(a): N, 13 lut 2011, 22:10
Skąd: ETM
Pochwały: 5
Ostrzeżenia: 0/5
Postać w RPG: Thalon Van Leyen
    Nieznany Nieznana

Postprzez Tobik » So, 1 maja 2010, 14:49

Dodawanie specjalnych obiektów do edytora

Na początku dodam, że potrzeba nam http://www.artmoney.ru/e_download.htm.

Następnie musicie pobrać specjalną http://www.4shared.com/file/ZGycrJxW/Spellforce_Editor.html. (uwaga! nie jestem pewien, czy tabelka na pewno u wszystkich działa)

W niej mamy 3 rodzaje adresów. Jednostek, obiektów i budynków.

Po wybraniu w edytorze jakieś jednostki lub obiektu, przechodzimy do artmoneya i zmieniamy adres na identyfikator pożądanego obiektu.





Jeżeli komuś tabelka nie działa, to poradnik może znaleźć na

http://www.spellforce.com/forum/showthread.php?t=30792 stronie, po angielsku.



Lista jednostek:

http://www.4shared.com/document/UwD-qGga/Lista_jednostek.html

Lista obiektów:

http://www.4shared.com/file/JXz3uZeX/Lista_obiektw.html

Lista budynków:

192 Desert Tent

193 Desert Tent

194 Desert Tent

195 Desert Tent

196 Market Stall

197 Shadow Tower

198 Stone Ram House

199 Pixie House

200 Dog Kennels

201 Warboar Pit

202 Nest

203 Star Monastery

204 Wind Temple

205 Hall of Valor

206 Fire Temple

207 Siege Workshop

208 Academy of Destruction

209 Great Tower of Sorcery

210 Great Bone Tower

211 Great Bone Tower

212 Great Fire Tower

213 Old Tower of Socery




http://www.4shared.com/video/GJfk5DzA/Spellfroce_editor_-_specjalne_.html
Death is only the beginning...
Avatar użytkownika
Tobik
Administrator
 
Posty: 396
Dołączył(a): N, 13 lut 2011, 22:10
Pochwały: 10
Ostrzeżenia: 0/5
Postać w RPG: Zarakhi Tal Ach
    Nieznany Nieznana

Postprzez Feniks » So, 1 maja 2010, 16:34

Edytor fajny .Zrobiłem już jedną próbną mapkę. . Czy można stworzyć spawpoint np. dla elfów z Eloni czy dla jakichkolwiek sojuszniczych jednostek ? Gdzie są te z lodowej straży czy z Kathai w edytorze ?
Avatar użytkownika
Feniks
Mocarz klawiszy
 
Posty: 547
Dołączył(a): N, 13 lut 2011, 22:10
Pochwały: 0
Ostrzeżenia: 0/5
    Nieznany Nieznana

Postprzez MagnusArias » So, 1 maja 2010, 16:49

Z lodowej straży (wrogie) to są "Clan Elf 4(Evil)" a z Kathai (szkielety?) to są "Race Skeleton"
Avatar użytkownika
MagnusArias
Tańczący z warnami
 
Posty: 411
Dołączył(a): N, 13 lut 2011, 22:10
Skąd: ETM
Pochwały: 5
Ostrzeżenia: 0/5
Postać w RPG: Thalon Van Leyen
    Nieznany Nieznana

Postprzez Tobik » So, 1 maja 2010, 19:49

W edytorze nie ma sojuszniczych spawnopointów. Jednak jest spawn ludzi z kathai (wrogowie oczywiście). Szukaj w spawnach "human".
Death is only the beginning...
Avatar użytkownika
Tobik
Administrator
 
Posty: 396
Dołączył(a): N, 13 lut 2011, 22:10
Pochwały: 10
Ostrzeżenia: 0/5
Postać w RPG: Zarakhi Tal Ach
    Nieznany Nieznana

Postprzez Feniks » N, 2 maja 2010, 18:46

Co do lodowej straży miałem na myśli pokojowo nastawione "lodówko-zamrażarki" z Tirganach oraz z Mirraw Thur stojące obok portalu do Szrenicy no i w końcu te z Szrenicy .



Znalazłem :

http://www.spellforce.com/forum/showthread.php?t=30792

Tu są wszystkie jednostki (ID) ,których nie ma w edytorze
Avatar użytkownika
Feniks
Mocarz klawiszy
 
Posty: 547
Dołączył(a): N, 13 lut 2011, 22:10
Pochwały: 0
Ostrzeżenia: 0/5
    Nieznany Nieznana

Postprzez Konradus-Killer » Śr, 26 maja 2010, 23:26

Ja już mniej więcej cały edytor rozkminiłem w 80% sam w 20% przy pomocy Hyoutona (dzięki) tylko jeszcze dodawanie tych jednostek z artmoneya mi zostało do skminienia. :D Niebawem jak to rozkminie dodam swoją własną mapkę pt. "Hestrom"
Avatar użytkownika
Konradus-Killer
Zbrojny w klawiaturę
 
Posty: 113
Dołączył(a): N, 13 lut 2011, 22:10
Skąd: Eden Prime
Pochwały: 0
Ostrzeżenia: 0/5
    Nieznany Nieznana

Postprzez Pawemol » Pn, 7 cze 2010, 18:24

lepiej przez cheat engine
Mój kanał na YouTube

Pajacyk.pl--> klikaj codziennie
Avatar użytkownika
Pawemol
Misiek
 
Posty: 125
Dołączył(a): N, 13 lut 2011, 22:10
Skąd: Wojnowice
Pochwały: 5
Ostrzeżenia: 0/5
    Nieznany Nieznana

Postprzez Tobik » N, 8 sie 2010, 14:37

Przede wszystkim witaj na forum. Chodzi o to, że zanim bierzesz się za robienie mapy, musisz stworzyć podłoże, a potem można je urozmaicać innymi strukturami. Podłoże, czyli ta pierwsza warstwa, to jest ten 1 teren (lewy górny róg). Gdy już go zrobisz, możesz nakładać na niego inne rodzaje terenu.

Screen:



http://infobot.pl/r/1Okk



Oba posty przeniesiono by STL
Death is only the beginning...
Avatar użytkownika
Tobik
Administrator
 
Posty: 396
Dołączył(a): N, 13 lut 2011, 22:10
Pochwały: 10
Ostrzeżenia: 0/5
Postać w RPG: Zarakhi Tal Ach
    Nieznany Nieznana

Następna strona

Powrót do Mapy i mody

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość